-0.3 C
İstanbul
8 Şubat 23, Çarşamba
spot_img

RTÜK cezalarının çoğu 7 kanala verildi

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), bir yıl içerisinde toplam 54 kez ceza verirken cezaların toplamı 20.5 milyon TL’ye ulaştı. Cezaların 15.5 milyon TL’lik kısmı ise aralarında Halk TV ve TELE1 gibi muhalif kanalların bulunduğu 7 kanala kesildi. RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyesi Okan Konuralp, ‘kurumun özgür iradesinin kaybolduğunu’ söyledi.

T24’ten Eray Görgülü’nün haberine göre; RTÜK üyesi Konuralp, RTÜK’ün bir yıllık karnesini çıkardı. 22 Aralık 2022 tarihi itibariyle Halk TV, TELE1, KRT, FLASH Haber, Haber Türk, TGRT Haber ile FOX TV’ye toplam 54 kez ceza verildiğini belirten Konuralp, toplam ceza tutarının 20.5 milyon TL’yi bulduğunu kaydetti. Konuralp, “RTÜK’ün bu 7 yayıncı kuruluşa kestiği idari para cezalarının toplam değeri yaklaşık 15 Milyon 500 bin TL oldu” dedi.

Tele1’e verilen 3 günlük yayın durdurma cezasını hatırlatan Konuralp,: “Bu ceza, Tele1’i lisans iptali tehlikesiyle karşı karşıya getirdi. Eğer Tele1 yayın durdurma kararına gerekçe gösterilen maddeden, 2023 Ocak ayı içinde yeni bir ceza alırsa yayın lisansının iptali gündeme gelecek” dedi. Halk TV’nin 19 ceza ile en çok ceza alan kanal olduğuna dikkat çeken Konuralp, onu sırasıyla 16 ceza ile TELE1, 6 ceza ile KRT, 5 ceza ile Fox TV, 4 ceza ile Flash Haber, 2’şer ceza ile de Haber Türk ve TGRT Haber’in izlediğini dile getirdi. Konuralp, “Bu tablo bile tek başına RTÜK’ün hangi kanallar için var olduğunu gösteriyor. Hangi kanallara kör, sağır, dilsiz olduğunu; hangi kanallara zulmettiğini bu veriler yeterince ortaya koyuyor” dedi.

(Medyaradar)

Medya Günlüğü
Medya eleştirisine odaklanan, özel habere ve söyleşilere önem veren, medyanın ve gazetecilerin sorunlarını ve geleceğini tartışmak isteyenlere kapısı açık, kar amacı taşımayan bir site.

İlginizi Çekebilir

4,757BeğenenlerBeğen
666TakipçilerTakip Et
11,150TakipçilerTakip Et

Popüler İçerikler