Sinemaseverler tarafından merakla beklenen geleneksel “İtalyan sinemasıyla randevu”, İstanbul İtalyan Kültür Merkezinde başladı.
Bir hafta sürecek etkinlikte İtalyan çağdaş sinemasının son yapımlarını izlemek mümkün olacak.
“İtalyan sinemasıyla randevu” pandemi’den sonra ilk kez daha da büyüyerek sinema salonlarında yerini alıyor.
İtalya Büyükelçiliği ve İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nun himayesinde, İstanbul İtalyan Kültür Merkezi ve Cinecittà iş birliğiyle düzenlenen çağdaş sinema etkinliği bu yıl Pera / Beyoğlunda Casa d’Italia’da Kültür Merkezi’nin muhteşem art déco salonunda gösterimlerine başladı. Sinematek/Sinema Evi ile yapılan iş birliği sayesinde, filmler Anadolu yakasında, Onat Kutlar Sinema Salonunda da izlenebilecek.
İtalya’da da yeni gösterime girmekte olan yedi filmi kapsayan programla Türkiye’de ilk kez gösterilecek filmler özgün dilinde Türkçe alt yazılı olarak izlenebilecek.
Filmler, Venedik Film Festivalinden başlayarak en seçkin uluslararası festivallerin bir parçası olarak 2022 yapımı komedi ve dramlardan oluşuyor.
İtalyan Kültür Merkezi, dün akşam perdesini, Paolo Virzì’nin “Kuraklık” filmi ile açtı. Film, Corona’dan daha tehlikeli ve sinsi olan hayatlarımıza saldıran bir virüsten bahsediyor: “Bireycilik”.
Ardından, Cannes Film Festivali’nde yarışarak halk ve eleştirmenler arasında büyük başarı elde eden ve Oscar’da “yabancı uzun metrajlı filmler ödüllerinde” İtalya’yı temsil edecek, beş Gümüş Kurdele ödüllü Mario Martone’un “Hasret” filmi yer alacak.
Programda iki olağanüstü film de var. 2020 Strega Ödülünü kazanan Sandro Veronesi’nin aynı adlı romanından uyarlanan yönetmenliğini Francesca Archibugi’nin yaptığı “Sinek kuşu”, uysal bir adamın hassas bir portresini çizerek, geçmişinde kalan bir kadına karşı duygularını kontrol edemeyişini anlatıyor.
“Uçsuz bucaksız” ise Emanuele Crialese’nin kurgusal otobiyografi, müzikal filmi.
Niccolò Falsetti’nin “Limitler” adlı filmi, Punk altkültürü ile doksanların sonundaki taşra yaşamının yabancılaştırıcı sükunetinin birleştiği, gelecekle ilgili hayal kırıklığı taşıyan acı bir tada sahip, kahkaha ve nostalji arasında bir komedi.
Marta Savina’nın “Geleceğin kadını”, şiddete, zamanının geleneklerine isyanla tepki veren ve kadın mücadelesinin yolunu açma cesaretini bulan, genç kız Lia’nın hikayesi.
Son olarak, Chiara Bellosi’nin “Uçan sandalye” filmi le etkinlik sona erecek. Yönetmenin ikinci filmi olan ve Berlinale 2022’nin Panorama bölümünde dünya prömiyerini yapan film, iki insanı toplumun kenarlarında birleştiren özel bağın anlatıldığı, yozlaşmış Roma banliyölerinin zemininde sert bir büyüme ve dönüşüm hikayesi.
(Basın Bülteni)