RTÜK TV kanallarına yine ceza yağdırdı...

RTÜK TV kanallarına yine ceza yağdırdı...

29 Aralık 2021 Çarşamba  |   Kötü

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin başkanlığında toplanan Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, izleme uzmanlarının hazırladığı raporları ele aldı. 

Tele 1’de yayınlanan "Demokrasi Arenası" programında emekli Amiral Türker Ertürk'ün sarf ettiği sözleri inceleyen RTÜK, 6112 sayılı Yasada geçen yayıncılık ilkelerinin ihlal edildiğine karar verdi. 

Üst Kurul, programda sarf edilen, “Bu iktidar Cumhuriyet düşmanı, gerçekten öyle. Bu iktidar demokrasi düşmanı, bu kadın-erkek eşitliğine düşman, çağdaş değerlere düşman….. Türkiye, işte nerede Suriye'de, nerede Libya'da bu tür maceralar peşinde, emperyalist maceralar peşinde. Paralarınız buralarda yok oluyor biliyor musunuz? …Amerika Birleşik Devletleri'nin tetikçiliğini yapıyor.” şeklindeki sözlerin eleştiri sınırlarını aşan, devletin saygınlığını zedeleyici ve toplumda ayrışmaya neden olabilecek ifadeler olduğuna kanaat getirerek yayıncı Tele 1’e idari para cezası müeyyidesi uyguladı. 

Üst Kurul, Şirin Payzın, Emin Çapa ve Barış Terkoğlu'nun yer aldığı Halk TV’nin “Sözüm Var” programı hakkında düzenlenen raporu da görüştü. Eski Hazine ve Maliye Bakanı Berat ALBAYRAK aleyhinde yayın yapılan programda dile getirilen açıklamaların kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı ve iftira niteliğinde olduğu tespit edilerek Halk TV’ye idari para cezası verildi. 

Kurulun gündemindeki diğer bir dosya ise FOX’a aitti. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun başvurusu üzerine hazırlanan raporun ele alındığı toplantıda, FOX Ana Haber sunucusu Selçuk Tepeli’nin EPDK hakkında söylediği sözler detaylı olarak incelendi. Üst Kurul, Tepeli’nin ifadelerinin eleştiri sınırlarını aştığına hükmederek yayıncı kuruluş FOX’a idari para cezası yaptırımı uyguladı.  

RTÜK toplantısında Disney Plus’ın internet üzerinden isteğe bağlı yayıncılık lisans başvurusu da görüşüldü. Yapılan değerlendirme sonucu mevzuatta düzenlenen idari ve mali şartları yerine getiren, yurt dışı menşeili yayın kuruluşuna Türkiye’de 10 yıl süre ile yayın yapma hakkı tanıyan lisans verildi.

(Medyatava)