Geri kalmış bir ülke olmanın avantajları!

Geri kalmış bir ülke olmanın avantajları!

19 Eylül 2015 Cumartesi  |   Serbest Kürsü

Önce, samanyoluna kadar çıkamasan da, aya kadar çıkıp bir bakacaksın dünyaya, geçmişine, bugününe ve becerebiliyorsan yarınına trilyonlarca yıldız içinde ne kadar küçük olduğunu göreceksin evrende! Ondan sonra oturup düşüneceksin, sonra okuyacaksın, sonra bir daha düşüneceksin Okudukça da hiçbir şey bilmediğini, daha öğrenecek çok şey olduğunu bileceksin!

Neden sosyal olaylar üstüne hepimiz işkembeden sallıyoruz da 2 x 2 =4 üzerine veya e=mc2 üzerine söyleyecek lafımız yoktur diye bir şey düşüneceksin mesela!

Sallasana bakayım e=mc2 üstüne bir eleştirel bakış, bir derya gibi kompozisyon Göreyim bir fikrini bu konuda! Her şeyi biliyorsun ya, hiç okumadan, düşünmeden! Hadi bakayım!

İnsan ilişkileri, sosyoloji, siyaset üzerine her şeyi biliyoruz yahu! Budur kardeşim durum, tamam mı! Bunlar haindir, kalleştir... Şunlar kahraman, asildir. Doğru yol budur! Ben bilirim! Hepimiz tek tek biliriz! E peki e=mc2 ? Hadi söyle! 

Fen bilimlerini formülize edip, tartışacak ortam bırakmayan bilim adamları maalesef sosyal bilimleri formülize edemediği için ekonomiden siyasete, köy kahvesinden saraylara ve elbette bizim gibi bir köşe kapmışlara, herkesin diyecek bir lafı vardır!

İnsan denen faktör nedeniyle, sosyal bilimler formülize edilemez En bilimsel gözüken ekonomi dahi ''metrik'' gözükse de, o bile, bilinmez olan insan faktörüne bağımlıdır! Arz şöyle olursa talep böyle olur dahi tartışma götürür! Ne yapacağı hiç belli olmaz insan faktörünün. Bak birisi, ''İndirin ulan faizleri'' diye yırtınırken, bir diğeri taş gibi durur kıpırdamaz! İndirin ulan diyene, e peki e=mc2 desen? Kafasını ve göbeğini kaşıya kaşıya uzaklaşır gider! E indirin ulan faizleri daha mı kolay?

Ülke birbirini yemiş, kesmiş öldürmüş, bombalamış on yıllarca. Ha aslında aynı coğrafi alanda yaşayan iki farklı türde insanlar bunlar. Birisi hakim durumda o coğrafyaya, diğeri azınlıkta. Azınlıkta olan hakkım yendi diyip diyip saldırıyor, hakim olan da kes sesini diyip diyip vuruyor kırıyor!

Sonra bu azınlıktan birileri çıkıp, yahu sakin sakin konuşup halledelim, demokrasi ile bu işi barışa dönüştürelim diyor. Uğraşıyor, didiniyor ve parlamentoya demokratik yoldan giriyor. Ve demokrasi içinde hakim güçle konuşa tartışa sorunları bu parti çözüyor.

Sinn Fein partisi, IRA terör örgütü içinden çıkarak Kuzey İrlanda sorununu çözmüştür. Terör örgütü içinden çıkar ancak ve ancak demokratik çözüm isteyenler. Ancak demokratik mücadele veren siyasi parti, terör örgütünü silah bırakmaya götürür!

Bazılarınız hemen ''Vay vay vay, HDP'ye güzelleme ha'' diye nasıl da hemen kararınızı verdiniz değil mi? E haklısınız, siz her şeyi bilirsiniz! 

Türkiye Cumhuriyeti tarihinde olmuş bitmiş ve olacak ne varsa, Dünya tarihinde vardır! Çünkü biz geri bir ülke ve geri demokrasi olduğumuz için, 100-200 yıl ileride yaşayan gelişmişlerin ne yaptığını izleme şansımız vardır. Örneklemeyle çözüm yolları vardır! Mesela, onlar nükleer enerji tesislerini tek tek kapatıp güneş ve rüzgar enerjisine geçerken, bizim de geri bir ülke olarak ''Hııımm demek nükleere gerek yok, güneş enerjisine atlayalım'' deyip, onlarca yılı atlamamız mümkündü! Ama nerdeee!

''Geri ülke'' lafını özellikle yazdım, çünkü bir ülke ya gelişmiş olur ya da geri olur! Gelişmekte olan lafı sadece bir kandırmacadır Gelişmişler, bu sıfatı, geri ülkeleri kandırmak için kullanır ve bu durum ilkokulda ailelerince ''Şekerim çocuk çok zeki ama tembel '' denen çocukların durumuna benzetilebilir! 

Gelişmişlerin tamamen akıl ve bilimden kaynaklanarak ürettikleri yaşam konforlarını, cep telefonundan, Mercedes'ine, ithal ederek aynen satın alırken, sosyal olaylarda da ne tür gelişimler yaşadıklarını incelemek ve sonuçlarını satın almadan bedava adapte etme şansımız var! 

Ancak biz, daha gelişmiş ülkelerin bilimsel gerçeklerini ülkemize adapte etmekten aciz bir geri ülkeyken, sosyal olaylarda onlara bakarak çözümler düşünmemiz için, 2x2=4'ten başlamamız gerek! 

E=mc2 için ise 100 yıl gerek!